Slider

Tamara Kostadinović: Istraživanje o trendovima u zakupu i promenama u načinu poslovanja

Tamara Kostadinović, Head of Market Research, CBS International, deo Cushman & Wakefield grupe

Godinu dana nakon rada tokom pandemije korona virusa i istraživanja koje je kompanija CBS sprovela tokom aprila 2020. na temu „Tradicionalna kancelarija vs. Rad od kuće u izmenjenim poslovnim okolnostima”, CBS International je i tokom ove godine organizovala novo istraživanje na temu Trendova u zakupu i promena u načinu poslovanja koje je pandemija donela tokom prethodnog perioda.

 

Istraživanje je omogućilo klijentima priliku da izraze svoje mišljenje i podele stavove o trenutnoj situaciji uzrokovanoj virusom COVID-19.

Tamara Kostadinovic CBS

Kada je reč o tržištu Srbije, za razliku od 2020. godine kada je svega 5 posto kompanija radilo u kancelariji sa punim radnim vremenom, prema istraživanju iz 2021. godine to sada čini 22 posto kompanija, dok čak 52 posto ima neku vrstu hibridnog načina rada, što uključuje kombinaciju rada od kuće i rada iz kancelarije, odnosno ukupno 74 posto kompanija barem delimično radi u kancelariji. Iako je prošle godine čak 69 posto kompanija organizovalo rad od kuće za zaposlene, ove godine taj procenat iznosi svega 26 posto.

 

Nakon godinu dana rada u izmenjenim okolnostima, ovogodišnji rezultati ukazuju da čak 80 odsto kompanija vidi u ovom načinu rada brojne nedostatke, od čega se među najvećim izazovima ističu motivacija zaposlenih, nemogućnost organizacije sastanaka, razmene informacija i ideja koje doprinose održavanju sveukupne poslovne kulture.

 

 

Nakon skoro dve godine izmenjenih radnih okolnosti, kompanije se sve više odlučuju za hibridni model rada koji podrazumeva kombinaciju rada u kancelariji i rada od kuće, a koji bi omogućio fleksibilnost radnog vremena i mesta gde bi se obavljala radna aktivnost. Uz stabilizaciju zdravstvene situacije, veći broj kompanija će nastaviti da radi u transformisanim kancelarijskim prostorima koji će biti prilagođeni novim uslovima rada. Primetna je povećana potražnja za novim dizajnom radnih mesta, uključujući više digitalnih i fleksibilnih rešenja i radnih prostora usmerenih na očuvanje dobrobiti zaposlenih.

 

Umesto klasičnih kancelarija, zaposlenima se nudi sistem međusobno povezanih zona koje podržavaju različite načine rada i zaposlenima pružaju mogućnost izbora i kontrole da sami odluče da li im u određenom trenutku više odgovara grupni ili samostalni rad. Takođe, kao posledica ubrzanog načina rada, sve češće se primenjuju plug & play neformalne radne zone, u cilju olakšavanja komunikacije i povećanja produktivnosti zaposlenih kroz pomenutu raznolikost prostora.

 

Iz tog razloga, zaključak je da je prisutna tendencija vraćanja u kancelarije, odnosno da će kancelarijski prostor kao fizičko mesto obavljanja delatnosti ostati preferirani izbor većine anketiranih industrija. Kompanije koje su uvrstile hibridni model rada nameravaju da zadrže taj model kao strategiju za budući period. Kompanije koje trenutno rade od kuće najavile su ili usvajanje hibridnog modela ili vraćanje u kancelariju kao buduću strategiju.

 

Više o rezultatima istraživanja “Trendovi o zakupu” možete naći OVDE.

NASLOVNA

O NAMA

AKTIVNOSTI

BUSINESS NEWS

PARTNERI I PRIJATELJI

GALERIJA

  • Mihajla Pupina 100, 11000 Beograd
  • office@bci.rs; prijava@bci.rs
  • 011/ 123-45-67; 064/123-4567

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll to top